Pappa ställer hårda krav
Jag fyller 12 år,min pappa är väldigt hård och det känns som om jag inte uppfyller hans krav på mig,mamma har "gått in i väggen" och det känns som om det bara är mitt fel,min pappa tog tag i min syrra arm och lämnade ett blåmärke. Jag är rädd för att visa att jag är ledsen eller får näthat till mina föräldrar. Jag vill liksom bara att mitt liv ska vara över!jag är rädd för att höra illa mig själv för att är rädda att pappa ska bli sur 😭mår skit och har det svårt i skolan och varje kväll när jag ligger i sängen så skakar jag och grinar!
IB

BUP svarar:
Hej!
Det ska inte vara så att du ska behöva vara rädd hemma för att din pappa ska bli arg. Din pappa behöver hjälp av vuxna för att inte bli så här arg att han skrämmer dig och resten av familjen. Det är socialtjänsten som kan hjälpa familjer med sådana här svårigheter.
Att din mamma gått in i väggen är inte ditt fel. Att din pappa blir så arg att du mår så här dåligt är inte heller ditt fel. Även om du och din syster, liksom alla ungdomar, gör sådant som föräldrar kan bli sura på så ska din pappa inte bli så här arg.
Du ska tala med någon vuxen om hur det är. Någon som skolkurator, skolsyster eller din mentor.
Du kan också chatta med, mejla eller ringa till BRIS.
Försök våga göra det nu. Så här ska det inte vara. Både du och resten av familjen mår dåligt av det.