Kärleksbekymmer får mig att må dåligt
Hej jag höll på med en tjej, vi hade känslor för varandra, å vi bodde långt från varandra å vi planerade så mkt osv, men vi träffades aldrig, sen blev de stora bråk osv, å de tog slut, jag börja skära mig, ä hon skar sig engång, hon har lämnat mig men jag är fast å försöker få kontakt med henne men hon blockar mig hela tiden överallt, sedan hon lämnade mig helt, har jag börjat sova dåligt, skär mig själv, äter jätte dåligt, har ingen energie alls, tänker massa, jag vet inte vad jag ska göra, har även kommit tillfälen där jag har viljat ta mitt liv osv, behöver hjälp
Yeye

BUP svarar:
Hej!
Ni bodde långt från varandra och träffades på nätet och inte i verkligheten. Du fick starka känslor för henne. Kanske fick hon det också för dig. Men det blev bråk och er kontakt tog slut. Du skriver att hon har lämnat dig, att du försöker få kontakt men att hon blockar dig överallt. Jag förstår att du mår dåligt.
Men fastän det är smärtsamt måste du försöka respektera hennes känslor och vad hon själv vill. Du skriver inte vad era bråk handlade om. Men kanske hon då uttryckte varför hon inte längre ville ha kontakt. Jag kan inte veta något om varför men kan det vara just detta att du är så fylld av dina egna starka känslor att du inte riktigt klarar att förhålla dig till vad hon känner. Hon blockar dig och du söker henne ändå.
Mitt råd till dig är att inte längre söka kontakt utan låta henne vara. Hon vet att du vill ha kontakt och hon kan själv höra av sig till dig om hon vill det.
Men för att du själv ska må bättre och kunna se på er relation på sätt som kan hjälpa dig tycker jag också att du ska vända dig till någon att tala med, som någon på ungdomsmottagningen i din kommun. Vi vet alla ur svårt det är att ha starka känslor för någon som inte svarar på dem. Hur lätt det då kan vara att känna sig värdelös och oälskad och att tappa greppet om sin vardag. Men när man talar med någon utomstående om sina känslor kan man få hjälp att se på det som är svårt på nya sätt.
Lycka till!