Glömmer ofta bort hur vissa känslor känns
Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska börja skriva detta för jag vet inte till 100% om det jag har är ett problem eller inte, just nu iallafall. Jag har mått psykiskt dåligt i snart 2 år (depression) och har för ett tag sedan börjat ta mediciner som fungerar bra för att hjälpa mig i vardagen men jag känner att när jag pratar med personerna på BUP så måste jag ljuga om vissa saker och jag vet inte varför.
Det har också blivit mer och mer uppenbart för mig hur mitt extremt impulsiva beteende styr vad jag gör, inom tidsförloppet utav 6 månader har jag fått en kille i min klass att svälja en liten bit mosaik, huggit en annan kille med en penna i armen så han börjat blöda och fått ett permanent ärr, ”slagit” och slagit nästan alla i min klass flera gånger, sparkat vissa i min klass och fått elever att bli rädda så fort jag går mer än en 2 meter emot dem, det borde inte förvåna er när jag säger att mitt smeknamn i skolan är ”psykopaten”.
Jag har också väldigt ”mörka tankar” eller hur man nu ska utrycka sig, inte mörka tankar som i att jag ska skada mig själv utan mer hur det skulle kännas att skada en annan människa och då menar jag riktigt illa asså... känna livet lämna deras kroppar.
Vet att jag låter som en psykopat men jag måste också lägga till en sista grej, jag glömmer väldigt ofta bort hur vissa känslor känns som smärta och glädje vilket gör det svårt för mig att känna empati och komma ihåg glada tillfällen som när ja va med vänner senast eller åkte någon stans med familjen.
För att göra det enklare så sammanfattar jag mina frågor här:
1. Ska man vara helt ärlig emot den man pratar med på BUP?
2. Är det normalt att skada andra bara för att man får impulser till att göra det?
3. Kan det vara så att jag borde berätta detta för de på BUP eller ska jag hålla tyst om det?
4. Räknas jag som en fara för andra?
5. Vad händer om jag berättar det här för BUP?
6. Brukar folk glömma hur känslor känns?
Psykopaten

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är viktiga frågor och funderingar du har om dig själv. Du skriver att du måste ljuga om vissa saker när du träffar personerna på BUP  och du vet inte varför.  Kanske du inte berättar för att du känner dig osäker på vad som händer om du berättar. Du undrar om du räknas som en fara för andra.
Du undertecknar ditt brev med signaturen "Psykopaten". Det är vad andra kallar dig i skolan och du verkar undra om du verkligen är en psykopat. Du skriver att du vet att du låter som en psykopat. Hur vet du det? Visst vore det bra för dig att prata om dessa tankar du har och försöka få hjälp att förstå dem bättre.
Jag tror att kanske skulle det bli lättare att förstå dina tankar och handlingar om du kunde sätta dem i ett socialt sammanhang. Vad är det som händer i skolan? Vad var det som hände som fick dig att hugga en penna i armen på en klasskamrat? Varför är andra rädda för dig? Varför är du så arg på dem? Jag antar att det går att förstå eller -vad tror du?
Så visst ska du börja berätta och när du gör det är det möjligt att du igen får kontakt  känslor som smärta och glädje