Vill verkligen inte bo kvar hemma!
Hej jag måste få hjälp!!!!!! Jag vill ta livet av mig jag vill inte leva längre! När jag var liten då min fostermamma var hemma med mig så gjorde jag ett hyss som barn gör! Hon blev så arg att hon tog tag i min arm jätte hårt och slig mig flera gånger med hårda slag på rumpan. Min fosterpappa drack mycket alkohol och jag minns att han luktade ofta sprit. Dom två bråkade mycket och kallade varandra för svin osv. Jag minns när hon lagade mat och jag Stig bredvid då kom han och då sa hon försvinn ditt jävla svin och kastade massor av köks saker som slevar mitt framför mig. Jag och min bror tyckte det var jobbigt men tillslut blev jag van vid detta.... några år senare när jag började förskolan ville jag berätta detta och soc kom men på mötet hände inget!!!! Mamma sa att hon aldrig skulle göra det och att hon inte minns! Detta var typ när jag var kanske 3-4 år efter adoptionen och när jag sa det på förskolan typ 6-7 år. Nu är jag 14 år och går i 7:an. Jag tycker detta är jobbigt att bära själv efter att min foster mamma förbjudit mig att träffa kuratorn. Jag har träffat en fältare som jag gillar jätte mycket och hon är bäst! Jag har sagt saker till henne men inte detta.. jag har börjat skära mig och det är för att dom tycker det car fel av mig att jag tog kontakt med soc och att jag slösar deras tid!! Det känns som om dom manipulerar mig och minna minnen o känslor.. tillslut blir jag osäker och rädd. Min fostermamma kan bli riktigt arg för vissa saker och det har hänt att hon blivit så arg att det känns som om hon ska slå mig.. men hon brukar tillexempel när jag inte klarade matte provet och fick omprov så sa hon att det är något generalfel i hjärnan på mig och så slänger hon mina böcker i golvet så dom går sönder..Vi har haft ett möte om detta nu för inte så länge sen och då sa mina fosterföräldrar att det var bra att jag tagit kontakt med fältaren och soc FAST dagarna innan har dom sagt tvärt om då sa dom att jag slösar deras tid eller att jag var osmart som sa detta utanför familjen och att jag annars brukar vara klokare än så utan att gå till soc för minskat lila skit sak.. min fosterpappa bara säger att det är ju bra nu ja! TROR HAN JA! Jag vill ta livet av mig! Jag fattar inte vad meningen med livet är! Tacklare att dom tryckt ner mig genom att säga att dom mår dåligt av att jag pratar ”skit” till soc och att jag bara slösar deras tid så känner jag skuld! Jag skär mig med glasbitar pinnar och stenar på skolan och igår var jag nära att ta livet genom att hoppa från en hög klippa!!!!!!!!!!!! Dom har sagt att om jag inte vill bo kvar hemma kan dom inte tvinga mig i så sa min fostermamma förslaget om att be hjälp av soc om boende eller om jag skulle bo hos pappa med då sa jag att jag ville bo hos pappa för att inte såra henne men egentligen vill jag VERKLIGEN inte bo kvar hemma utan rymma eller ta livet av mig! Jag hatar mig själv!!!!Hos pappa så har det varit för inte så länge sen att han varit full när jag varit hos han och kört bil... han röker även hemma i lägenheten i köket och i bilen när jag är med!SNÄLLA JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA!!! Jag villl bara härifrån och nu låtsas dom att vara världens bästa föräldrar fast jag vet att dom bara spelar för att dom vet att soc har koll på oss!!!!!!!!!!!!!!! JAG VILL TILL HIMMELEN TILL MIN FINA KATT! Hon väntar på mig!! // 14 åriga självmordsbenägen!
VILL TA SJÄLVMORD

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. De som kan hjälpa dig i första hand är de socialsekreterare du har kontakt med. Kan du berätta för dem det du skriver till oss? Kan du berätta hur du har det ensam med en socialsekreterare så du inte blir störd eller påverkad av dina fosterföräldrar? Kanske kan du visa dem det brev du skickat till oss. Det beskriver bra att du inte trivs och mår bra där du nu bor och det låter inte som om dina fosterföräldrar är omhändertagande och stöttande.
Om du inte tycker du får hjälp av socialtjänsten och att de inte förstår hur du verkligen har det tycker jag du ska ta kontakt med IVO. Det betyder "Inspektionen för vård och omsorg" och är en tillsynsmyndighet för bland annat Socialtjänsten. Dit kan du ringa eller mejla för att få reda på dina rättigheter men också få hjälp om du har problem som fosterhemsplacerad. Här är länken till IVO.
Du har träffat en fältare som du gillar. Om du känner förtroende för henne kanske hon kan hjälpa dig. Jag tror det är en fördel att berätta allt för henne. Jag tycker absolut att du ska berätta att du har starka självmordstankar.Om du berättar det förstår andra att du verkligen mår jättedåligt och att din situation måste tas på stort allvar. Men du ska inte ta ditt liv och jag tror inte det är bra att tänka på det som en utväg. För att avsluta sitt liv är inte detsamma som att få ett bättre liv -och egentligen är det ju ett bättre liv du vill ha. Och du gör helt rätt som skriver till oss och berättar och på det sättet tar kontakt med andra för att få hjälp med din hemsituation även om dina fosterföräldrar inte gillar det.
Lycka till!