Behöver snabb hjälp
Hej BUP!
Jag är 14 år och lider av deprison , jag gråtter tills det blir morgon (seröst) jag är så trött på livet och vill ta mitt liv.
Har fått tips om att BUP är ett bra ställe att få hjälp ifrån.
Hur får man hjälp om man behöver det väldigt snabbt innan det är försent
Elias

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Det var bra och viktigt att du skrev till oss om hur du känner dig och hur du tänker. Mår man så dåligt som du verkar göra så är BUP ett bra ställe att kontakta. Där är man mycket vana vid att möta unga med problem och svårigheter som likna det du beskriver.
Det bästa är om du börjar med att prata med dina föräldrar om det du skrivit till oss om. Då kan dina föräldrar ringa till BUP och beskriva dina bekymmer. Då kommer du nog att få en så snabb tid som möjligt.
Jag vet inte vart du bor men om det är akut så brukar det finnas en akutmottagning dit man kan vända sig dygnet runt alla dagar om året. Det är ju också något som du och dina föräldrar tillsammans kan kolla upp. Då kan ni gå in på vårdguiden och söka efter barnpsykiatrisk akutmottagning. Som sagt, jättebra att du skrev till oss. Nu skall du och dina föräldrar så snabbt som möjligt kontakta er närmaste BUP-mottagning.
Lycka till!