Känner mig jättetjock och ful
hej är en tjej på 14 år som mår jätte dåligt psykiskt och har bärettat det för några få kompisar men inte allt men en av mina närmaste Kill kompis vet att jag har självskadebeteende men känns som att han e arg på mig pga det och vill bäretta allt för han men vågar inte... idag försökte jag spy upp det jag ätit men lyckades inte känner mig jätte tjock,ful har aldrig försökt spy förut men idag försökte jag vill bäretta det för han men vågar inte är rädd att han säger till nån vuxen. Hjälp va ska jag göra
R.V.M

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad bra att du vill berätta för någon hur du mår. Men du är rädd att din killkompis ska prata med någon vuxen. Kan du inte prata med honom om det? Han kanske kan förklara för dig hur det är för honom att försöka lyssna och hjälpa dig. Kanske han tycker att du ska prata med någon vuxen - att du behöver mer hjälp än han kan ge dig?
Jag undrar varför du blir så rädd att få hjälp av vuxna? Har du dåliga erfarenheter? Eller tänker du att de inte kommer att förstå? Kanske kan du prata med din kamrat om detta -din rädsla att vuxna ska få veta. Han kanske har andra erfarenheter och kan få dig på andra tankar?
Jag tror du kan få hjälp av vuxna -kanske inte alla men en del. Kanske dina föräldrar, om de visste hur dåligt du mår? Antagligen av din skolkurator eller din skolsyster. Om du ännu inte vågar prata med någon vuxen kan du ändå chatta anonymt och få hjälp på det sättet. Gå in på Ätstörningszonen och Shedo. Du kan också både prata med en kurator och chatta anonymt på Bris. Om du har en ungdomsmottagning i närheten kan du få hjälp där.
Lycka till!