Känner mig som tjej fast jag är en kille
Jag är 13 år gammal och känner mig som en tjej fast är en kille. Vad kan jag göra?
A

BUP svarar:
Hej!
Du känner dig som en tjej fastän du biologiskt är en kille och du undrar vad du kan göra.
Det finns många både ungdomar och vuxna som kan känna igen sig i hur det är för dig.
Du ska försöka att, så mycket du kan, vara den du själv känner att du är. Och du ska försöka att inte skämmas över hur du känner. Det finns ingen anledning att känna så även om det kanske kan bli så.
Det kan vara ett stöd att träffa andra ungdomar i samma situation. Det kan också vara bra att få möjlighet att tala med någon vuxen som har erfarenhet av ungdomar i din situation.
Jag tycker att du ska vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun. Där kan du få tala med någon om du vill det. Och du kan läsa vad som finns på deras hemsida.
Du kan också gå in på transformering.se och läsa mer.