När kan man komma till er?
kan man komma till er och prata när man har det svårt och det händer mycket dåliga grejer i livet har ex. Svårt att sova och gråter alltid på kvällarna för att det är för mycket och är stressad mm.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
När man har det svårt och det händer mycket dåliga grejer i livet är det jätteviktigt att få tala med någon. Vart man kan vända sig beror på vad för dåligt som händer och hur dåligt man mår.
När det är jobbigt hemma i familjen brukar socialtjänsten vara bäst att vända sig till. Men om man till exempel känner att man inte orkar leva eller att man skadar sig själv kan det vara bäst att  vända sig till BUP.
Du skriver att du har det svårt och att du är mycket ledsen. Du ska absolut tala med någon om hur du mår och om hur du har det i livet.
Jag tycker du först ska vända dig till någon som kan hjälpa dig med att se hur du ska göra, någon som skolkurator eller ungdomsmottagningen.
Du kan också själv ringa både till BUP och till socialtjänsten. De kommer då också att vilja ha kontakt med dina föräldrar.
Du kan också ringa till BRIS. Då kan du vara anonym om du vill. Gå in på deras hemsida på länken här och se hur man gör.
Gör något av detta. Det är viktigt att du talar med någon.