Mamma har börjat slå mig igen
Hej.
Jag har några problem...
Mina ”föräldrar” är skilda. Och just nu bor jag heltid hos min ”mamma”. Jag flyttade från ”pappa” när jag var ca 9 år. Han har kallat mig värdelös, ett misstag, dålig, äcklig, ful och äckliga jävla unge. Det har pågått ett tag. Men 2018 gav jag upp jag slutade äta eftersom jag kände mig ful, vilket ledde till anorexi. Började skära mig, och en dag när ”mamma” såg sa hon att det bara var rispor. Vilket fick mig att göra det djupare och djupare. Det djupaste jag skärt mig va en centimeter djupt. Eftersom jag bott hos henne ett tag trodde jag att all skit var slut. Men tro det eller ej, nu har hon börjat slagigt mig om och om igen. Jag har haft flera blåmärken över mig. Jag valde att berätta för en lärare, men hon sa att det inte var något farligt. Har haft kontakt med bup ett tag men det har ju gått åt skogen. Jag klarar mig inte hemma längre. Vad ska jag göra?
Linnea

BUP svarar:
Hej!
Du har berättat om detta för en lärare som inte verkar ta det du sagt på så stort allvar. Och kontakten med BUP är kanske avslutad?
Men om du blir slagen hemma om och om igen måste du tala med någon om det. Dina föräldrar får inte slå dig. Om de gör det ska man kontakta socialtjänsten.
Jag tycker du ska tala med skolkurator om hur du mår.
Du kan också mejla, chatta eller ringa till BRIS och till Tjejzonen.