Behöver någon att prata med
Hjälp snälla! Jag var precis på möte me min skola o min mamma va me! Jag orkar fan inte leva, vill bara dö! En av de som va me på mötet så att jag kanske skulle vilja ha någon att prata med men mamma ba, de har hon inte velat innan, våran orkar inte med min mamma hon tror att hon vet exakt hur jag mår! Jag har INGEN att prata med och vill verkligen INTE prata med min mamma😭😭😭😭😭😭

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Du skriver att någon på din skola tyckt att du kanske behöver någon att prata med om hur du har det. Det låter som att du inte tror att din mamma tycker det. Du kanske skall försöka lita på din egen känsla om den säger dig att du skulle kunna ha nytta av att prata med någon.
De flesta människor behöver i olika perioder någon att prata med för att få hjälp med hu man kan känna sig. Det gäller även om man som du inte är vuxen. Du kan fundera över om det är någon på din skola som du kan känna lite förtroende för. Det kanske kan vara en skolkurator, skolsköterskan eller någon lärare eller mentor.
Du kan också pröva att kontakta tjejzonen. Där kan man chatta med de som sitter där. Du kan också pröva att kontakta ungdomsmottagningen där du bor. Där finns det personal som är mycket vana vid att möta unga människor som du. Som du ser så behöver dörren inte vara stängd för dig när det kommer till att få prata med någon. Börja med att undersöka de här sakerna så kommer du nog att träffa rätt.
Lycka till!