Det känns som att ingen bryr sig
Jag mår skit, jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag har fått hjälp och har en öppenvårdskontakt nu men det känns inte som att nån bryr sig. Jag vill bara att mina föräldrar ska skita i mig så jag kan dö utan att de bryr sig om det. Det är det enda jag kan tänka på, att ta livet av mig. Jag googlar efter olika tillvägagångssätt varenda dag och har skrivit färdigt avskedsbrev och inhandlat det mesta. Det enda jag behöver är att ha tillräckligt med tid för att ingen skulle märka att jag var borta.
Jag vet egentligen inte om jag vill dö eller så, men jag tror verkligen jag kommer göra det ändå. För jag kan inte stå emot tankarna och rösterna som säger åt mig att göra det. Ingen förstår, jag har inget val längre. Det har gått för många år och jag är redan död ändå, det är som att jag går ute på gatan och jag är inte en del av den här världen. Jag tror faktiskt inte på att det kommer bli bättre, för jag är inte menad för den här världen. Allt är redan för sent och jag till och med mina behandlare har gett upp om mig så då antar jag att jag måste dö. Blir lugn av tanken och ser fram emot dagen faktiskt.
Anonym

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Du verkar ha det väldigt svårt och krångligt. Det låter som att du både vill bli förstådd och lyssnad till och att du samtidigt säger att du vill att dina föräldrar skall skita i dig. Det är klart att det blir svårt och krångligt för dig då.
Om du vill att din öppenvårdskontakt skall förstå dig så är det jätteviktigt att du berättar för hen om hur du känner dig och vad du tänker på. Du skriver att du antagligen måste dö då du tror att dina behandlare gett upp om dig. Fast det utgår du ifrån utan att du kanske faktiskt berättat om viktiga saker för hen.
Då är det ju klart att du kan uppfatta dem som att de inte bryr sig. Du kan ju beskriva din situation så att man begriper hur svårt du har det. Det ser jag när jag läser ditt brev. Det du måste göra är att se till att de du har omkring dig bryr sig och det gör du genom att prata med dem och berätta hur du känner och tänker. Då tror jag kanske att du kan komma att känna på ett lite annat sätt än du gör nu.
Lycka till!