Tänker mycket på sex
När jag var 8 skildes mina föräldrar och de påverkade mig negativ. Men det verkliga problemet var att för ett par år sen(när jag var 10) jag började  bli mer och mer intresserad av sex och försökte leta upp videor. Men min mamma upptäckte mig innan jag hunnit för långt och det var inget riktigt allvarligt men jag blev jätte ledsen. Trots det fortsatte jag ändå för att jag fortfarande ville se mer. Men efter ett tag då jag hittat mer fick jag ångest över detta och började bli deprimerad och orolig över vad folk skulle tycka om mig om de visste. Men vid den här vägen hittade jag Anime och jag gillar det verkligen och vill se mer av det och gör jag men det är samma grej, jag får ångest och mår dåligt. Och mina vänner gillar inte det och jag vill inte bli utföst för det. och jag går runt och mår dålig över det hela tiden men jag blir alltid för nervös och orolig när jag försöker ta upp det här med mamma och det slutar alltid med att jag inte sagt något till henne och det finns flera saker om jag gillar men inte vågar berätta för henne för att jag är rädd att hon ska bli riktigt arg på mig. Och jag vill inte känna som att all runt omkring mig är besvikna på mig som jag gjort något hemskt. Och nu börjar det bli ännu värre både psykiskt och fysiskt.  Och problemet är att jag ibland numera får samma känsla som förut att titta på sex och jag vet inte vad det är för känsla men jag är rädd för den. För jag vet att jag kommer ångra mig efteråt om jag ger in för den. Och jag tänker mycket på sex. Det som är problemet att jag gått så långt in att jag inte vågar berätta för någon. Och varje gång jag går till min psykolog följer mamma med mig och jag tvivlar på att även om jag fått var ensam skulle jag våga berätta det ansikte mot ansikte.
Vet inte vad jag ska göra.

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är naturligt och vanligt att vara intresserad och nyfiken på vad sex är, hur det går till och hur både pojkars och flickors kroppar förändras och ser ut. Men det kan vara svårt att prata med vuxna om det för det kan kännas pinsamt. Eftersom det många gånger blir så svårt att prata om det  blir det lätt så att man tror att de tankar och känslor man har är konstiga och ovanliga. Men oftast är det nog så att de är ganska vanliga och delas av de flesta. Du verkar nyfiken och letar efter kunskap. Det finns lite att läsa på UMO- både om kroppar och sex.
Du känner dig lite osäker på om du skulle våga berätta för din psykolog. Ja, de flesta tycker nog att det inte är så lätt eftersom det känns så privat och utlämnande på något sätt. Men sex och tankar runt sex och den egna kroppen är det väldigt vanligt att man pratar om med en psykolog. Så det är inget ovanligt.  Eller varför inte prata med din pappa om det? Om du fortfarande har kontakt med honom och ni träffas? Kanske skulle det vara lättare att prata med honom än din mamma om dessa saker?
Lycka till!