Behöver snabb hjälp
Hej
Jag mår jätte dåligt och är väldigt nära på att ta mitt liv.Jag bor just nu i Uppsala ,men jag vill inte åka till BUP i Uppsala utan BUP Stockholm för där känner jag alla .
Vad ska jag göra.Jag har aldrig mått så dåligt.
A*

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Det viktigaste för dig är nog att söka snabb hjälp när du känner att du är när till att ta ditt liv. Då skall du söka hjälp akut där du bor. När du gjort det och det akuta läget kanske har lugnat sig då kan du prata med din BUP i Uppsala om hur du skall göra för att kunna komma till BUP i Stockholm.
Du kan alltid höra av dig till Mind- Självmordslinjen. Där kan du chatta eller prata med erfarna volontärer som har stor vana av att prata med människor som känner den typ av förtvivlan som du nu känner.
Lycka till och tveka inte att söka hjälp!