Mår sämre än någonsin
Jag har mått dåligt av ångest, depression, anorexi o paniksyndrom i över ett år nu o jag orkar inte mer. Jag vill inte leva längre. Jag skär mig själv och spenderar all min tid på att googla på olika sätt att överdosa, vilka läkemedel som behövs etc. Men samtidigt så vill jag inte dö? Det finns liksom en liten del av min hjärna som har hoppet kvar, och märker hur fel det är av mig att tänka såhär, vilket är varför jag får MER ångest av att jag vet att jag försöker dö. Jag är liksom medveten om all skit jag utsätter mig själv för, men den sunda delen av hjärnan är inte tillräckligt stark för att stoppa mig från att fortsätta. O jag vet inte vad jag ska göra. Jag gråter ALDRIG, för jag känner mig så tom. Allt i livet är en plåga. Jag kan inte njuta av någonting längre. Och jag är jävligt trött på att känna såhär.
Jag går hos bup o har gjort det i ett halvår nu, och tar även antideprissiva, men mår inte bättre. Jag mår sämre än någonsin förut o det känns som att jag kommer ge upp vilken sekund som helst.
Hjälp

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver till oss när du mår så här väldigt dåligt. Jag tycker det låter mycket allvarligt att du bär på så här starka självmordstankar och håller på att kolla upp olika sätt att begå självmord på.
Det här behöver du få hjälp kring direkt. Finns det någon annan i din närhet som vet om att du mår så här dåligt? Det är oerhört viktigt att du inte ska gå runt ensam med det här. Det ska ingen göra när man mår som du berättar om.
Det är bra att du redan har tagit steget och har en kontakt med BUP - men samtidigt blir frågan om du haft möjlighet att berätta att du känner att du mår sämre än någonsin? Det här behöver din behandlare och din läkare få veta så snart som möjligt.
Därför att dina kontakter på BUP ska förstå mer om dina svårigheter och få möjlighet att kunna sätta in rätt behandling.
Det händer då och då att den behandling man får inte har hjälpt, som man har förväntat. Då behöver det få komma fram så att din läkare och din behandlare kan gör en ny bedömning.
Det är inte ditt fel eller ansvar att det är så här. Men dina kontakter på BUP behöver få veta hur det ligger till så de kan ta ansvar för att ändra på det som inte har hjälpt dig i din behandling.
Är det möjligt för dig att prata med någon av dina vårdnadshavare eller föräldrar om det här? Berätta att du har allvarliga självmordstankar?
Om du kan ta upp det här hemma så försök göra det nu på direkten. Då kan dina föräldrar hjälpa dig att prata med dina kontakter på BUP. Ni kan också söka akut till BUP. Då kan ni få hjälp direkt kring självmordstankarna.
OM det känns svårt för dig att kunna säga något om det här till någon i din närhet, så kan du ringa anonymt och få prata med en kurator på BRIS.
Du kan också kontakta Mind Självmordslinjen för att få prata om hur du mår. Du kan också ringa 112 för akut hjälp.
Jag är glad att det finns en del av dig som vill leva - för det är det du ska! Men det här behöver du få mer hjälp kring omgående.
Vänta inte att ta en kontakt och berätta för någon redan idag!