Kan knappt kolla mig i spegeln
Hej jag har alltid tyckt att jag setts större ut en andra o suger ofta in magen om jag skulle ta en bild på mig men nu kan jag knappt kolla mig i spegeln utan att bli äcklad av mig själv o att jag liksom är här  för ett tag sedan så när min kompis som är 7 år äldre än mig skulle bara åka iväg o hämta en annan kompis hade jag ätit 1/4 av en mini pizzabiy o när hon gick fick jag panik o åt 3 bitar o sedan sätta fingrarna i halsen men det kom inte upp nåt för jag va så feg jag blev så arg på mig själv o nu för ett tag sedan så åt jag middag o sen chips lite fortare så satte jag fingrarna i halsen 5 ggr o till sist kräktes jag men fick inte upp allt men en del  kan jag ha en ätstörning?
Ätstörning?

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Du frågar om du kan ha en ätstörning. Det är svårt att svara på så här utifrån ett brev. Men på din beskrivning så är det inte svårt att förstå att du har varit och kanske är upptagen av hur du ser ut och om du är för stor. Det är verkar vara frågor som ställer till det för dig och som verkar ta alltför stor plats.
Jag tycker att det låter viktigt att du försöker prata med någon vuxen i din närhet. Det finns kanske en skolsköterska på din skola? Med hen kan du prata allt som rör kroppen och vikten. De brukar vara duktiga på att hjälpa till med sådant. Jag tycker att du skall börja med det.
Sen tycker jag att du kan fundera på om du inte också ska berätta för dina föräldrar om vad du tänker på och hur du känner dig. Även om föräldrar blir oroliga brukar det var så att de vill veta och de vill försöka vara till stöd och hjälp. Då kanske du och dina föräldrar tillsammans kan fundera på om du och ni behöver ytterligare hjälp.
Det brukar också kunna vara så när man är i din ålder att man kan vara väldigt upptagen av vem man är och hur man ser ut. Många har frågor som -"är jag för smal, är jag tjock, är jag för lång eller för kort, gillar jag killar eller tjejer är jag stor eller liten". Den listan på olika viktiga frågor som man kan ställa sig kan säkert vara hur lång som helst.
Det viktiga är dock att det inte är onormalt eller konstigt att fundera över sådana frågor. Försök nu att tänka att du tagit första steget när du skrev till oss. Nu ska du ta sats och ta nästa steg och prata med någon som finns runt omkring dig.
Lycka till!