Börjat få svårt att äta
hej jag har börjat få svårt att äta och bara jag ser eller tänker på mat blir jag äcklad jag har alltid varit lite större än dem andra tjejerna i min klass och haft lite ångest över det jag äter ca 1-2 gånger om  dagen och måste träna direkt efter annars kan jag ligga med ångest hela nätterna många har sagt att jag gått ner mycket i vikt och att jag måste börja äta men jag kan verkligen inte jag väger mig varje dag och går ner mer och mer mina naglar är helt blåa och jag sitter och skakar på lektionen skulle behöva hjälp vet inte vad jag ska göra längre
anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad bra att du skriver och undrar hur du ska göra. Jag tänker att du behöver inte ha lösningen på ditt problem utan du behöver bara få hjälp för nu har det gått för långt och du blir liksom alldeles paralyserad.
Jag tror att vissa saker kan du inte bestämma dig för därför att du är alldeles för kluven och andra saker som du kanske vill kan du inte göra. Det känns verkligen som att din ångest kring mat har tagit över och vart tog du vägen själv?
Så det enkla svaret är att du ska berätta vad du gör och hur du mår för dina föräldrar i första hand så att de tillsammans med dig kan söka hjälp. Om du tycker det är för svårt kanske du ska börja berätta för din skolsyster eller skolkurator så att de kan hjälpa dig berätta för dina föräldrar. Om du gör detta så kommer du säkert att känna dig lättad.
Det löser inte alla dina problem på en gång men du kommer att få hjälp och stöd att komma ur den situation du nu befinner dig i.
Lycka till!