Våldtagen och jag vet inte vad jag ska göra
Hej, jag har blivit våldtagen av samma person tre gånger och jag vet inte vad jag ska göra. Det har inte varit hot eller våld inblandat men jag har sagt ifrån och han vet att jag har varit nedstämd på sista tiden så jag antar att han ser det som att det är fritt fram. Jag har inte vågat gjort motstånd för jag är rädd att han ska bli arg och använda våld. Jag har pratat med några av mina vänner om det och nu har även min mamma fått reda på det via en kompis till mig. Jag har sagt till henne att det inte är sant för jag är rädd att det ska bli större än vad det är. Jag har haft ont i huvud och nederdel av magen efter dehär händelserna och jag tror det är för att jag är rädd för att vara bland folk och rädd för att leva. Jag överväger att anmäla honom men vet inte om jag vågar. Tacksam för svar!
Rädd och orolig

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver! Jag blir både orolig för dig och arg på den som utsatt dig för det här. Särskilt som du beskriver att du redan innan varit ledsen och känt dig sårbar. Det ska räcka med att du säger att du inte vill, om han fortsätter efter det är det våldtäkt. Jag förstår det också som att du är rädd för att han ska använda våld om du säger nej och då är det här ju någon som du kanske går omkring och är rädd för hela tiden.
Jag tycker att du ska vända dig till Ungdomsmottagningen där du bor. Där kan du få råd och stöd och någon som du kan prata med om hur du ska göra. De har träffat många andra som varit med om liknande saker. Jag tänker att du behöver resonera om hur du kan gå tillväga om du vill anmäla, hur det blir för dig på kort och lång sikt, hur du ska ska kunna skydda dig från den här killen, hur man kan känna sig efter att ha blivit så illa behandlad och allt sådant som du kanske går och tänker på själv nu. Kanske de också kan hjälpa dig med hur du kan prata med din mamma så att hon kanske kan vara till mer stöd för dig.
Du kan också gå in på umo.se . Där kan du både läsa om andra som varit utsatta för våldtäkt och hur man gör när man anmäler någon. Jag länkar till några artiklar här nedan också.
Du ska inte behöva vara rädd, för du kan få hjälp!