Röster i huvudet som säger dumma saker till mig
Hej
Jag har börjat höra röster i huvudet som säger dumma saker till mig som gör att jag tappar mitt självförtroende och gör att jag mår väldigt dåligt och som gör mig väldigt trött och ofokuserad
Joel

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är ganska vanligt att man kan höra röster utan att det finns något psykiskt problem kopplat till det. Dina röster säger elaka saker till dig och de verkar på något sätt vara kopplade till ditt självförtroende och de gör dig trött och ofokuserad. Röster kan vara mer eller mindre besvärande och ha olika betydelse och kan i olika grad vara kopplade till psykiska besvär/sjukdom av olika slag.
Eftersom dina röster är besvärande och påverkar dig så mycket tycker jag du ska ta kontakt med BUP så att de kan utreda dina besvär och utifrån det ge dig bra hjälp.
Du behöver berätta för dina föräldrar så de kan hjälpa dig ta kontakt med BUP eller om du inte kan det tycker jag du ska berätta för din skolkurator/skolpsykolog så hen kan hjälpa dig vidare.
Lycka till!