Kan inte leva med mig själv
Hej.
Jag kan inte leva med mig själv längre.
Jag försökte hänga mig själv igår.  Det gick inte så bra med det. Jag satt uppe hela kvällen och slog bara på mig själv om och om igen så hårt jag kunde. Jag ville inte vara i min egen kropp. Jag vill inte finnas.
Jag är ofta i vägen och förstör för andra genom att vara så självisk som jag är. De flesta jag känner tycker inte om mig.
Jag kan knappt äta längre. Jag känner mig så äcklig om jag gör det, för jag vill att min kropp ska förtvina. Egentligen vill jag bara ligga i min säng hela dagen. Det gör jag väl också.
Jag har börjat tro nu att det aldrig kommer att bli bättre för mig. Ingen ser att jag fortfarande mår dåligt. Jag förstår inte hur man kan tro att jag helt plötsligt mår bättre bara för att jag inte skadar mig på ett synligt och läskig sätt.
Jag vill inte finnas

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du hörde av dig till oss. Om det händer att du känner så här igen så kan du ringa 112 för akut hjälp, eller kontakta Mind självmordslinjen så du kan få prata med någon direkt.
Du verkar har det enormt tungt just nu. Det här borde du inte vara ensam med att hantera. Du skriver att de som finns omkring dig inte ser att du mår dåligt.
Det är tungt att känna så, men det är inte rätt att det är så. Det vore bra om både du och dina nära kunde få hjälp för att ändra på det.
Det är inte ovanligt att man upplever att det är på det viset. Att man som barn eller ung kan uppleva att ens föräldrar, eller andra närstående, inte förstår alls hur dåligt man faktiskt mår.
Det är inte din skuld att det är så men det är olyckligt och beklagligt. Troligen är dina föräldrar säkert väldigt oroliga för dig - men vet kanske inte hur de kan visa det eller hjälpa dig, eller så förmår de kanske inte vara det stöd du hade behövt?
De här svåra känslorna du berättar att du kämpar med - har du haft någon behandling som har försökt hjälpa dig med det? Det låter ju som om du känner dig djupt nedstämd och djupt djupt olycklig. Något som du behöver få hjälp med att komma ur.
När man hamnar i något som känns så här svårt som du berättar om, då är det tecken på klokskap att ta hjälp. När man har så starka självmordstankar att man försöker ta sitt liv så ska man ta hjälp akut. Det är vad jag önskar att du gör nu, redan idag.
Om du kan förmedla dig till dina föräldrar eller vårdnadshavare, att du försökte hänga dig så gör det nu direkt. Om du inte känner att du klarar det just nu så finns det flera vägar att ta hjälp.
Du kan ringa en kurator på BRIS som kan vägleda dig hur du kan ta hjälp om du inte kan prata med dina föräldrar eller vårdnadshavare när du mår så här dåligt.
Du kan gå till din skolkurator som kan hjälpa dig att ta de kontakter som behövs så du kan få den hjälp du behöver.
Du och dina vårdnadshavare kan kontakta BUP akut.
Det var jättebra att du hörde av dig!Försök att ta en en första kontakt redan idag!
Länktips
UMO:s webbplats kan man hitta svar på frågor om kroppen, sex, kärlek, vänskap, tobak, alkohol, droger, om att må dåligt, och mycket mer.
Umo.se