Mår dåligt hemma
Jg mår jätte dåligt över många saker och en av dom är att jag mår dåligt hemma och vet inte vad jag ska göra? har mått dåligt i flera månader och har skadat mig själv en gång och jag har pratat med kurator men inget hjälper!
Ungdom

BUP svarar:
Hej!
När man mår dåligt hemma påverkar det ofta också resten av ens liv. Det kan bli svårare att orka med skolan och att orka med att ha roligt tillsammans med vänner. Det är bra att du vänt dig till någon att tala med men tråkigt att det inte har hjälpt dig. För när det är jobbigt hemma behöver både man själv och familjen hjälp så att det blir bättre.
Kan det hjälpa att du talar med kuratorn igen och säger att du tycker att inget har hänt? Kan kuratorn göra mer?
Om inte ska du inte ge dig utan vända dig till någon annan att tala med. Du kan kontakta ungdomsmottagningen i din kommun. Du kan också ringa till, chatta med eller mejla till BRIS där du kan vara anonym om du vill eller gå in på tjejzonen.
Du kan också själv ringa till socialtjänsten som är de som kan hjälpa familjer när de har problem.
Ge dig inte! Det går att göra situationen bättre!