Blir så arg att jag skulle kunna slå
Hej
ibland eller ganska ofta kan jag bli så arg att det känns som att jag skulle kunna slå någon och slå sönder saker. Och ibland säger jag jätte dumma saker och känner ingen empati för fem öre. Detta kan hända ibland varje dag å sen ibland kan de vara lite mindre.
Det är välldigt ofta jag slår sönder grejer och slår saker i väggen å bordet för minsta lilla anledning vet knappt varför å sen tjurar jag ner mig ibland flera timmar efter råt, och sen får jag världens break down å gråter jötte mycket ibland efteråt.
Jag är 17 år och tjej . Det är inte alltid synkat med mens och pms, vad jag vet men man vet ju aldrig.
Ida

BUP svarar:
Hej!
Som du säger kan det höra ihop med pms. Du kan själv vara uppmärksam på om det verkar vara så.
En del av oss är mer impulsiva än andra. Känslorna kommer snabbt innan man hinner tänka så mycket. En del kan reagera med ilska också när man är ledsen eller rädd. Och det kan vara svårt att förstå både för en själv och för andra.
Man behöver veta mer om dig för att förstå hur det är för just dig när du blir arg. Jag tycker du ska vända dig till någon att tala mera med om detta, som skolsköterskan, som kan säga mer om det handlar om pms eller Ungdomsmottagningen i din kommun.
Lycka till!