Tjej som blivit sexuellt kränkt
Hej jag är en tjej som blivit sexuellt/kränkt utsatt av två killar, inte samtidigt dock. Dag in och ut känner jag mig äcklig får även hjälp men när jag mår som bäst är det då jag är med en kille som jag faktiskt litar på. Har inte litat på killar alls under ett bra tag. Mår dåligt ofta o det påverkar mitt beteende och även hur mkt jag orkar med skolan. Vill helst bara vara hemma satt folk slipper vad med mig för känner mig så jävla äcklig ock det går ens inte att förklara. Jag får det alltid att låta som jag mår bättre än jag gör så folk tror ju jag mår mkt bättre men de gör jag faktiskt inte men kan bara inte komma fram med sanningen. Vet inte längre vad jag ska göra och hur länge jag orkar med detta
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Det är en vanlig reaktion att känna sig äcklig och smutsig när man varit med om någon typ av sexuellt övergrepp/kränkning och att det påverkar hur man mår på olika sätt. Det kan bli svårare att umgås med andra  som du beskriver. Man kanske inte vill visa hur man mår för det blir en massa frågor som man kanske inte vill svara på. Eller också kanske man vill berätta men har svårt att hitta orden. Samtidigt blir det svårt att vara med andra samtidigt som man själv känner det obehag som du beskriver. Även om du säkert förstår att de andra inte kan veta hur du känner så blir du ju ändå påverkad.
Det kan vara skönt att slippa allt detta. Men det är inte så säkert att du mår bättre av att vara hemma. Ibland kan det öka obehaget att vara tillsammans med andra och försvåra problemen på sikt.
Du skriver att du får hjälp. Kan du prata om dessa saker med din kontakt? Om du inte tycker att den hjälp du får räcker är det viktigt och bra om du berättar så att du kan få mer och kanske bättre hjälp.
Lycka till!