Finns det ingen väg ut?
Jag mår skit dåligt hela tiden och behöver hjälp men när jag pratar med mina föräldrar så säger dom att ”det bara är för att jag är tonåring” och att det går över, men jag vill verkligen bara försvinna och dö och jag skadar mig själv men jag får ingen hjälp. Det finns ingen väg ut. Jag är fast.
Bella

BUP svarar:
Hej!
Jo det finns flera vägar ut. Du kan själv kontakta någon att tala med utan att dina föräldrar är delaktiga. Du kan vända dig till Ungdomsmottagningen i din kommun eller till skolkurator. Du kan också ringa till, chatta eller mejla till BRIS. Då kan du vara anonym om du vill.
Om du mår riktigt dåligt kan du kontakta BUP själv för en akut bedömning. Annars vill BUP att föräldrarna kommer med dels eftersom de är vårdnadshavare men också för att det är viktigt att hjälpa föräldrar att stödja sitt barn på ett bra sätt.
Försök! Du är inte fast!