Vad gör man om man växt upp med barnaga?
Hej
Har en fråga om barnaga. Vad gör man om man växt upp med det och vad gör man för att komma över det?
M

BUP svarar:
Hej!
Tack för din viktiga fråga. Jag blev fundersam om det är så att din fråga rör dig själv eller kanske någon annan du känner?
Jag vill ge dig information om vart man kan vända sig för att få vidare hjälp om du eller någon du känner är utsatt.
BRIS, barnens rätt i samhället kan man kontakta helt anonymt. Då kan man berätta om hur det är för en hemma och få veta hur hjälpen kan gå till. Man kan kontakta BRIS via chatt eller telefon, och då få prata med en kurator.
Man kan också gå till sin skolhälsa och prata med sin skolsköterska eller sin skolkurator, för att få hjälp när det finns problem hemma.
Elevhälsan kan hjälpa till att ta de kontakter man behöver för att få fortsatt hjälp. De kan också hjälpa till med en samtalskontakt.
Om man är rädd och är i en utsatt situation där man behöver få hjälp direkt så kan man ringa 112.
Jag skickar också med information här nedan. Läs gärna svar från andra som skrivit till oss i liknande frågor.
Hoppas du hittar det svar du sökte!