Behöver prata med någon
Hej bub, jag är en tjej på 14år . Jag är inne i en depression ,och har självskadebeteende. Jag har aldrig gillat mig själv, hur jag ser ut och har alltid varit större än andra. Jag har slutat ätit Lunch och frukost och ibland middag. Idag börja jag skaka och kunde inte kontrollera min kropp och bara föll ihop på golvet, jag kom upp och behövde få i mig något så jag åt lite pomfritt. Men fick ångest av det efteråt . Jag fick en spontan känsla och stoppa ner fingrarna i halsen och försökte spy upp maten i 15min, men jag lyckades inte, jag våga inte. Imorgon ska jag till skolan, och jag känner att jag behöver prata med någon. Jag vill inte prata med min föräldrar för dom har det tufft med mina syskon också som inte mår så bra heller. Jag vet att min mentor brukar berätta för min mamma det jag säger. Jag har provat prata med kuratorn men det känns inge bra. Jag skulle kunna prata med skolsköterskan eftersom det ändå handlar om min hälsa men jag vet inte om jag kan lita på henne .Ska jag bara hålla tyst och låssas som ingenting och fortsätta att inte äta eller vad ska jag göra?
Pineem

BUP svarar:
Hej!
Du ska inte bara hålla tyst och fortsätta att inte äta. Du ska våga ta plats för dig själv och be om hjälp. För det behöver man när man kommit in i sådana här problem med maten liksom när man skadar sig själv eller är deprimerad.
Du har provat att tala med skolkuratorn men det kändes inte bra. Du kan också vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun.
Dina föräldrar har det tufft med dina syskon och du vill inte besvära dem med dina problem. Men det vore bra om du ändå gjorde det och berättade för dem om hur du mår. Föräldrar brukar vilja veta om när deras barn inte mår bra och tillsammans kan ni vända er till Första linjens barnpsykiatri genom vårdcentralen.
Försök!