Är inte ens glad en timme
Hej  jag mår verkligen inte bra kan inte göra nåt är inte ens glad en timme för att gråta aså orkar inte har skärt mig grovt och det hjälper inte mina vänner börja fråga vad är det vad är det men jag förnekar allt för vill inte att mina föräldrar ska veta snälla hjälp mår inte bra
Sofia

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Av ditt korta brev är det ändå inte svårt att förstå att du har det svårt och att du behöver hjälp. Mår man som du beskriver då är det mycket svårt att må bättre om man inte får eller tar emot hjälp.
Jag undrar hur det kommer sig att dina föräldrar inte ska få veta hur du har det? Kan det vara så att du är orolig att de inte ska stå ut med att du har det svårt? Att de ska bli arga på dig? Att de inte kommer att orka med att du har det svårt?
Jag känner ju inte dig eller dina föräldrar men min erfarenhet är dock att föräldrar oftast vill veta hur deras barn har det och att de vill försöka vara till hjälp. Jag tycker att du skall fundera en gång till på det och göra ett försök att prata med dina föräldrar. Då kan ni sedan tillsammans kontakta BUP för att få hjälp.
Du kan också gå in på tjejjourens hemsida och se vad de skriver om självskada. Du kan också titta på ungdomsmottagningens hemsida vad de skriver om självskada. Till ungdomsmottagningen kan du också gå själv och prata med någon där. Dels kan du få hjälp och om det behövs kan de hjälpa dig vidare. Fundera över alla dessa saker och försök sedan ta itu med någon av dem. Man måste inte må så dåligt som du verkar göra. Det finns hjälp att få.
Lycka till!