Må bra är det enda jag vill
Hej,
Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre, jag mår vekrligen skit dåligt, har haft självskadebeteende slutat lite men vet inte hur länge de kommer hålla. Har även självmords tankar käns inte som att de går en ända dag längre utan att jag tänker på de. Har de ganka tufft hemma också, min pappa slår mej å min syskon och när han bir arg har han inga gränser och kan inprencip göra vad som helt emot den som kommer i hans närhet. Han kan även slänga ut sej massa saker. Sist vi bråkade dunkade han mej mot golvet efter att han dragit ut mej ur mitt rum och sen sa han att dom inte vill ha mej å att dom ville att jag skulle byta familj. Jag vet inte vad jag ska göra käns bara som att mitt liv är meningslöst.mått så här i kanske 2år men vne hur lönge jag orkar mer. Kan vekrligen inte må bra käns de som å att må bra ä fan de ända ja vill. Käns dock inte som att någon i min närhet kan hjälpa mej):
Hjälp

BUP svarar:
Hej!
Din pappa får inte slå dig. Det är förbjudet enligt lag. Han behöver hjälp med att kontrollera sin ilska. Det är verkligen inte konstigt att du mår så dåligt, när du blir behandlad på det sättet hemma.
Socialtjänsten är de som kan hjälpa familjer med sådana här svårigheter. Du kan själv kontakta socialtjänsten där du bor eller berätta för någon vuxen som kan kontakta socialtjänsten, kanske skolkurator.
Du kan också kontakta BRIS och boka tid för ett telefonsamtal med kurator. Då kan du vara anonym om du vill.
Eller du kan vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun.
Gör något av detta nu. Så här ska du inte behöva ha det.