Rädd för att skära mig
Jag är så rädd just nu, min lektion slutar om en halv timme och jag planerar att skära mig när jag kommer hem. Jag har aldrig skärt mig med ett rakblad utan jag har bara använt kniv för att ärren inte ska bli lika tydliga. Igår så fick jag ur rakbladet ur en pennvässare och just nu ligger rakbladet i min byrå. Jag är rädd för att jag vill inte skära för djupt och om jag gå hem efter skolan och skär mig så blir det för djupt.
Jag kommer skära mig när jag kommer hem och min vän är inte i skolan idag så hon kan inte hindra mig för att gå hem. Vad ska jag göra?
En rädd tjej

BUP svarar:
Hej!
Du känner en lust att skära dig samtidigt som det skrämmer dig. Du är både lockad vill bli hindrad.
De är bra att en del av dig vill ha hjälp att låta bli. Kan du försöka stoppa dig själv? Ibland vill vi saker som vi vet inte är bra för oss. Men att vilja det och att tänka på det är inte detsamma som att göra det.
Det kan vara svårt att klara helt på egen hand. Ofta behöver man tala med någon som kan hjälpa en.
Jag tycker du ska vända dig till ungdomsmottagningen eller till skolkurator.
Du kan också gå in på SHEDO självskadechatten.