Mår dåligt igen
hej jag är en tjej på 13 år som har gått på en Bup-mottagning i xx för självskadebeteende, psykisk ohälsa och självmordstankar. jag började må bra efter ett tag och slutade på Bup och skar mig inte på ett tag men sedan efter att jag hade börjat sjuan så började jag må likt igen som förut och började skära mig
Hjälp mig! vad ska jag göra jag får även utbrott hemma hela tiden?

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Va bra att du skriver till oss och frågar! Det enkla svaret på din fråga är att du behöver komma tillbaka till BUP. Jag vet inte men kanske slutade du på BUP lite för tidigt.
Ibland är det så man kan få hålla på ett tag även om man på ett sätt tycker att det blir bättre. Att man känner sig lite bättre betyder inte alltid att man är fri från sina bekymmer. Det tar ibland lite längre tid än vad man har tänkt.
Det är bra att du så tydligt igen kan identifiera dina bekymmer för det verkar vara saker som du känner igen sen tidigare. Jag tycker att du skall prata med dina föräldrar så ni tillsammans kan kontakta din gamla BUP mottagning. Det är ju förmodligen en fördel att det finns någon eller några där som redan känner dig.
Lycka till