Alla tycker jag är pinnsmal men jag tycker jag är tjock
hej!
Jag väger xx är  xxcm lång och är 13 år. Jag mår skit dåligt över de, tycker att jag är tjock och vill gå ner i vikt. Tränar varje dag,äter max 3 gånger per dag och ibland äter jag inte alls för jag får grov ångest efter jag har ätit ibland.
Hatar verkligen min kropp, medans andra tycket att jag är pinn smal. och dom är avundsjuka för att jag är så smal, men tycker själv att jag tjock.
Är det här normalt eller borde jag söka hjälp?
M

BUP svarar:
Hej!
Du tycker själv att du är tjock medan alla andra tycker du är pinnsmal. Och dina värden visar att du är underviktig, dvs under normalviktig. När man har en ätstörning är det vanligt att man inte ser på sin kropp på samma sätt som alla andra gör. Att man tycker man är tjock fast alla andra ser att det inte är så.
Jag tycker att du ska tala med någon som kan bedöma bättre än vi utifrån ditt brev vad du behöver så att inte problemen med mat blir värre för dig.
Vad säger dina föräldrar? De måste ha reagerat på din vikt? Tillsammans med dem kan du vända dig till Första linjens barnpsykiatri via vårdcentralen. Du kan också tala med skolsköterskan.
Gör det nu så det inte blir värre!