Väldigt rädd för panikattacker
Hej jag är väldigt rädd för panikattacker ibland så händer det bara helt plötsligt igår hände det och då kunde jag inte ens ta mig hem själv. Det läskigaste var att när jag tillexempel kollade på min hand så kunde jag bara se delar av handen det var som att allt annat blev osynligt. Eller att vissa områden blev svarta. Jag kunde nästan se igenom den och saker som jag kollade på men då blev det osynliga mer som ett svart område . Det här var väldigt läskigt jag började gråta. Varför hände det? Vad hände med mina ögon? Jag började också få en overklighetskänsla. Det började sticka i händer och fötter och munnen jag kunde typ inte känna dem mer. Sen började dem skaka. Det var nästan som att jag flög ut ur min kropp. Jag hade nästan ingen kontroll och kunde inte tänka klart. Jag glömde bort saker och Min pappa blev tvungen att ta hem mig  :(. Som sagt jag mådde så dåligt av att titta för att min syn inte riktigt fungerade. Så jag fick mest bara blunda hela tiden.
Under ett längre tag har jag också varit väldigt rädd för sjukdomar. Jag började tänka på någon ögon sjukdom eller liknande. Varför hände det? Jag är rädd rädd för mig själv och rädd för att det ska hända igen. Tänk om det är något fel på min hjärna jag har aldrig hört om någon person som fått såhär mer ögonen. Jag är rädd för att om det händer en gång till så går det inte över.
När jag kom hem kunde jag inte göra annat än att ligga i en säng och blunda. Jag hade fått väldigt ont i huvudet också. Så ont att jag kräktes. Jag brukar kräkas av oro för panikattacker. Huvudvärken kändes nästan som att jag hade migrän eller en spricka i hjärnan. Vet inte vad som är fel på mig.
En rädd tjej

BUP svarar:
Tack för ditt brev!
Du beskriver en jätteläskig händelse och det är inte konstigt att du blev rädd! Vad skönt att din pappa kunde hämta  dig.
Jag förstår att det är hemskt jobbigt att hålla på att oroa sig så mycket som du gör och jag får en känsla av att din oro bara ökar ju mer du tänker på allt som skulle kunna vara fel på dig.
Jag tycker att du genast ska prata med dina föräldrar. Berätta precis  hur du har det och be dem boka en tid på vårdcentralen. Där kan de ta reda på om det finns någon sjukdom med i bilden eller inte och kanske förklara de här sakerna som du har varit med om. Om den du träffar på vårdcentralen bedömer att du kan få bättre hjälp på något annat ställe så kan hen hjälpa dig och din förälder dit.
Jag hoppas du får bra hjälp!