Min pappa kontrollerar mig
Hej! Min pappa kontrollerar mig, han går igenom min mobil, om jag höjer rösten hotar han med att han ska skicka tbx mig till min gamla skola o på den skolan går det bara massa luffare, när jag är ute ringer han varenda minut o om jag inte svarar får jag massa skäll hemma, en gång kom jag hem 10 min sent och han sparkade in mig in i mitt rum sedan skyllde han pp att han var arg och när jag har rast kommer han till skolan och kollar vad jag gör. har han rätt till det liksom jag har väl rätt till ett privatliv.
A

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det verkar som din pappa vill veta allt om dig och inte heller riktigt litar på dig eftersom han både går igenom din mobil och kollar vad du gör på rasterna. Jag förstår att du tycker det är jobbigt och undrar om du inte har rätt till ett privatliv. Vad kan du göra? Har du någon mamma som du kan prata med? Vad säger hon? Kan hon hjälpa dig att prata med din pappa? Eller tycker hon din pappa gör rätt?
Det låter som du skulle vilja prata med någon om din brist på privatliv. Kanske kan du prata med din skolkurator. Eller ringa Bris anonymt? Kanske låna telefon? Kanske kan du också få stöd och hjälp genom att chatta på Tjejzonen?