Gråter mig till sömns varje dag
Hej, jag är en tjej på 12 år och ska snart fylla 13. Just nu mår jag inge bra alls, orkar inte med skolan och om kompisar skulle fråga om jag vill vara med dem så svarar jag bara at jag inte kan då jag inte alls har någon lust att vara med ngn. Utan när jag kmr hem så går jag direkt t min säng och gråter och stannar uppe väldigt länge, tills ungefär 01:00 varje dag, och gråter mig t sömns varje dag och har mått såhär dåligt i typ 2 månader. Och hatar själv min kropp och mitt utseende. Sen har jag även tappat min matlust helt, knr liksom att jag it orkar och bryr mig it längre. Började även skada mig själv och gör det så fort jag mår dåligt. Sen även att jag blivit helt hjärtekrossad som gör så att jag får massa trust issues // </3
j

BUP svarar:
Hej och tack för ditt fina brev! Vad bra att du skriver till oss!
Jag blir verkligen ledsen för din skull när jag läser hur ensam du är och att du gråter i din säng varje kväll när du kommer hem och att du också gråter dig till sömns varje kväll.
Jag tycker det är allvarligt att du som bara är 12 år kan ha det så här. Finns det ingen hemma som märker hur du har det? Föräldrar, syskon? Jag undrar om det finns någon vuxen som du litar på och kan berätta för? Mentor, lärare, skolkurator? Det är väldigt, väldigt viktigt att du berättar för en vuxen om hur du har det så att du kan få hjälp. Du behöver samtala med någon för att kunna reda ut hur det kommer sig att du mår så dåligt. Du behöver också snabbt få hjälp att bryta ditt självskadebeteende. Du kan även vända dig till Bris.
Lycka till och våga berätta!