Trött på allt, känner ingenting
jag är trött på alt, jag känner ingenteng, jag kan inte öppna mig själv till de som runt mig, jag har inga vänner, mina förälderar förstår inte mig, mina förälderar tvungt mig att välja ett program i gymnasiet som jag vill inte ha men jag försköt gå där men jag kunnde inte gå , varje dag jag tänkar att vi människor är ett pajs och det finns inga för att jag liva till men jag tänker på hur min mamma hade mig i sitt magen även om hon hade cancer och när jag föddes och hon försökt behandla det vart sent och nu hon kan inte liv utan medicine och kan inte använda sit hand längre. ska jag försöka att leva?
ska jag försöka att leva ahmad

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Du har det verkligen jättetungt just nu! Du berättar om många olika svårigheter och sorgligheter, med vänner, föräldrar, skolan, sjukdom.
Jag tycker verkligen att du ska försöka leva!
Det som jag tror att du absolut behöver, är att prata med en vuxen du litar på, för att börja nysta i allt som hänt dig och som du har varit med om, för att försöka förstå bättre varför du mår så dåligt. Sen behöver du få lite tips på vad du kan göra för att må bättre. Kanske finns det någon i gymnasiet (till exempel en lärare) som du kan prata med och som kan hjälpa dig vidare. Kanske finns det elevhälsa i skolan som du kan kontakta. Du kan också vända dig till Ungdomsmottagningen eller Youmo.
Jag skickar med fakta om depression och nedstämdhet och en fråga som en annan ungdom har skickat till oss.
Ta mod till dig och våga öppna dig!