Märks det att jag har en ätstörning?
Har sen december spytt nästan en gång per dag och spyr upp min middag. Fast inte på heögerna för då kan jag inte täcka det på samma sätt då jag intr har träningar. (Brukar spy innan jag duschar så har hög musik så inget hörs). Men är orolig att när jag dka gå till tandläkaren så kanske de ser att jag spyr eller något. Förra hången jag var där hade jag perfekta tänder fint skötta och allt och det var gör ca ett halvår sen. Så jag ska välll säkert snart dit. Men har verkligen panik över de! Kan de se även fast jag inte spyr så mycket och sköljer munnen efteråt och sköter mina tänder som vanligt?! Men ibland spyr jag blod men de kanske inte spelar roll! Elleer vad ska jag göra har ingen å prata med heller! Men frågan är kan de märka även fast jag inte spyr mer än 5 gånger i veckan!?
Tacksam för svar

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Jag antar att du vill ha mer hjälp än att veta när det märks om du har spytt. De är ju bra att du skriver till oss om detta. Av din beskrivning så låter det som att dessa frågor tar ganska stor plats i ditt liv och då kanske det kan vara läge att fundera över om du vill ha det så. Minns du hur det började för dig, vad det var som gjorde att du började tycka att det var något fel på din vikt?
Jag tycker att du skall försöka tänka på ditt brev till oss som ett första steg mot att försöka få kontakt med någon som du kan prata med om hur du känner och tänker. Då kan du ställa alla frågor som du har och få möjlighet att få bolla dem med en. Det kan handla om att kontakta skolsköterska eller din skolkurator.
Du kan också chatta med någon på en tjejjour eller på ätstörningszonen. Du skulle kunna kontakta din ungdomsmottagning. Där är de vana vid att prata om sådana saker. När du väl har fått kontakt med någon som du kan prata med så kan ni tillsammans gå vidare med om du skall söka hjälp och vart du då skall vända dig.På Friskfri.se hittar du mer information om var du kan vända dig beroende på vart du bor.
Då kan du också få hjälp med hur d skall ta upp dina bekymmer och tankar med dina föräldrar. Det behöver nog veta om hur du har det så att de kan vara till stöd och hjälp för dig.
Lycka till!