Kämpat så många år i skolan
Hej!
Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag kämpar och har kämpat i så många år i skolan, jag är helt utmattad.. och jag är helt ensam.. inte träffat en enda vän på 2-3 år.. hur får man vänner? Och hur orkar man ta sig upp på morgnen
040404

BUP svarar:
Hej!
Du kämpar hårt i skolan. Får du det stöd av skolan som du behöver med det som är svårt? Det är viktigt för du ska inte behöva kämpa ensam.
Du säger att du saknar vänner och att du är ensam. Utan vänner är det lätt att man känner sig dålig och värdelös. Varför det blivit så att du inte har vänner är svårt att säga något om utifrån det du skrivit. Men det skulle kunna vara bra för dig att tala mer med någon om det. Och om hur du kan göra för att det ska bli bättre.
Det är förstås svårt att orka gå upp på morgonen när dagen man har framför sig känns så tung som du beskriver.
Om du inte redan gör det tycker jag att du behöver tala med någon om hur du mår och hur du har det. Som till exempel skolkurator, Ungdomsmottagning eller BUP.