Min psykolog fattar inte varför jag mår dåligt
Hej, asså jag tror verkligen jag har anorexia... jag har gjort många test och det visar att jag har anorexi. Mitt BMI är väldigt lågt och jag tror att min mens kanske har försvunnit jag har inte fått den på ca 70 dagar. Jag tränar VÄLDIGT mycket varenda dag och jag har haft anorexi en gång innan och jag vet typ att jag har det men vad ska jag göra nu för jag vet verklgien inte om jag ska säga det till någon eller inte asså det är självklart jag absolut inte vill säga det till någon men jag går på BUP och min psykolog fattar inte varför jag mår dåligt för jag vågar verklgien inte säga någonting... eftersom jag haft anorexi en gång innan så märker inte så många att jag blir ännu smalare för jag försöker dölja det så gott det går... jag har gått ner 6 kg men jag vet inte om det är så mycket skillnad på mig... Vad ska jag göra?? Behöver gärna lite tips
Alice

BUP svarar:
Hej!
Du ser att din anorexi verkar ha kommit tillbaka och du är osäker hur du ska göra nu. Om du ska berätta det för någon eller försöka behålla det för dig själv.
Du går på BUP men psykologen du träffar förstår inte varför du mår dåligt eftersom du inte sagt något.
Kanske känner du igen från förra gången hur svårt det kan vara att berätta för någon om de ständiga tankarna på vikt, mat och motion. Det kan kännas som att förlora den egna kontrollen över sin vikt.  Fastän det är så att man egentligen tappat kontrollen och att de ständiga tankarna på att gå ner i vikt styr för mycket.
Jag får ändå intrycket att du är oroad och vill ha hjälp. Du skriver till oss och det är bra.
Du går på BUP men psykologen du träffar måste få veta hur du mår för att kunna hjälpa dig. Varför är du rädd för att berätta tror du? Är det för att du känner att du då måste börja ge upp din viktminskning? Är det för hur psykologen och dina föräldrar kommer att reagera? För att de ska bli oroliga och kanske besvikna för att du kommit in i detta igen?
Men även om dina föräldrar blir oroliga så vill de veta hur du mår och att du får hjälp med det som är svårt för dig.
Berätta för psykologen så som du berättat för oss. Om du vill kan du visa brevet du skrivit. Psykologen kan bara hjälpa dig om den vet hur du mår. Och du har allt att vinna på att komma ur din ätstörning. Livet kan innehålla så mycket mer.
Gör det fast du är rädd!