Är så osäker - vad ska jag göra?
Hej! Jag undrar en sak, jag är så osäker på mig själv. Min mamma klagar på mig och jag vet ej vad jag ska göra. Detsutom så tror jag att jag älskar en kille för mycket. Kan man älska något för mycket? Han är oxå anledningen till att jag ofta är ledsen. Jag tror detta beror på att jag är så osäker och inte tror att jag duger. Kan någon snälla hjälpa mig med vad jag ska göra? Eller att någon annan som känner igen sig kommenterar detta så vi kan hjälpa varandra! Jag vill bara vara glad utan att tänka på att behöva det!
Tack !
Vad ska jag göra

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår det som att du blir osäker när din mamma klagar på dig och också ofta i förhållande till din pojkvän. Att du i förhållande till dem båda två inte riktigt känner att du duger.
Din fråga om man kan älska någon för mycket uppfattar jag som att du är osäker på om din pojkvän älskar dig lika mycket som du älskar honom. Jag vet inte om du har anledning att vara osäker på det. Eller är det dina tvivel på dig själv som gör att du är osäker - även om han försöker visa dig att han älskar dig.
Så, det bästa rådet jag kan ge dig är att gå in på tjejzonen.se där du kan chatta med andra. Jag tror att det finns många som upplever dessa tvivel på sig själv och jag tror som du att man kan stödja varandra! Lycka till!