Har trotssyndrom men vet inte riktigt vad det är
hej jag har trotts syndrom men vet inte riktigt vad det är eller hur jag förklarar det för andra. vad är det och hur förklarar man den diagnosen
sandra

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Du har fått diagnosen trotssyndrom men ingen verkar ha förklarat för dig vad den betyder, eller också kanske någon har förklarat men du inte riktigt förstått?
De som bäst kan svara på dina frågor är de som givit dig diagnosen. Jag tycker att de bör kunna förklara för dig på ett enkelt och bra sätt vad det är och kanske också hjälpa dig hur du ska förklara för andra. Men först måste du själv förstå. Kanske kan du och dina föräldrar igen ta kontakt med den som givit diagnosen så att du kan få svar på dina viktiga frågor.
Lycka till!