Alla lämnar mig
Hej vet inte vad jag ska göra asså vill bara försvinna och känner mej så sjukt ensam särskilt eftersom min mamma lämnade mej för typ 1 år sen och allt har bara blivit sämre ända sen dess. Asså har mått dåligt ända sen jag var typ 9år och nu är jag snart 15år och har typ inga vänner eller typ alla lämnar mej och jag tror att det är för att jag mår så dåligt och vet ej hur jag ska hantera det så jag tar ut det på dom ibland och det gör bara att jag mår ännu sämre av att jag sårar folk utan att jag ens menar det. Men kan inte heller skylla på att jag mår psykiskt dåligt för folk kommer bara tro att jag säger det som en dålig ursäkt men asså jag vill bara försvinna härifrån vill verkligen ej vara kvar här men vill ändå inte dö:(
sadgirl

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Jag förstår att du känner dig ensam. Har du ingen kontakt med din mamma alls? Du skriver inte hur hon lämnade dig. Var det en skilsmässa och hon flyttade eller dog hon och lämnade dig för alltid?
Din saknad är stor och du verkar inte kunna göra något åt det. Att bli lämnad av en så viktig person som sin mamma kan väcka många frågor. -"Varför lämnade hon mig?" Det kan också väcka ilska över att blivit lämnad.
Du har tankar på varför dina kamrater lämnar dig. Du tänker att det beror på att du mår dåligt och att du sårar andra oavsiktligt. Har du liknade tankar om varför din mamma lämnade dig? Att det har något med dig att göra?
Du skriver att du inte vet vad du ska göra. Det bästa du kan göra när du känner dig så övergiven och lämnad är att prata med någon. Någon du kan prata med både om din saknad av din mamma och hur du gör med dina kamrater. Kanske kan du göra det med din skolkurator eller ta kontakt med en ungdomsmottagning.
Lycka till!