Lever absolut inte för min egna skull
Okej så jag har mått otroligt dåligt de senaste månaderna, har skadat mig själv och har knappt ätit något vissa dagar och vissa dagar inget alls, men känner ändå ingen hunger. I början räckte de med att bara skada sig själv lite för att fixa sina problem under en kort stund, nu är det stora ärr och utvecklas till galna självmordstankar och även försök. Min familj och mina vänner är oroliga över mig eftersom de vet vad jaghar gått genom osv vad som hänt på så kort tid.  Vill leva för mina vänners och familjs skull men lever absolut inte för min egna skull men vill liksom rätta till mina problem som social ångest, allt annat som jag nämnt och aggressionsproblem. Något tips? vill verkligen slippa behövagå till bup.
bara en tjej med problem

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Uppriktigt sagt - jag vet inte hur du ska göra för att själv utan hjälp må bra igen om det är det du menar. Du nämner självmordstankar, självskadar dig svårt, har social ångest och aggresionsproblem. Du är inte "bara" en tjej med problem utan verkar behöva hjälp hitta tillbaka till ditt eget liv igen. Jag förstår att dina vänner och anhöriga är oroliga för dig och bra att de är det. Också bra att du vill ha hjälp fast du du inte ännu känner att du vill det för egen del utan mer för din familj och dina vänner. De får bära ditt hopp och livslust tills du hittar den själv!
Oftast kan man hjälpa sig själv utan annan hjälp men ibland måste man prata. Man måste vrida och vända på de problem man har så man förstår lite varför de finns och kanske hur de uppkommit. Man behöver prata om olika sätt att komma tillrätta med dem. Man måste pröva och kanske misslyckas och pröva ett annat sätt och kanske lyckas. Det är ofta ingen rak väg utan en krokig och backig väg och då behöver man stöd och uppmuntran för att inte bara ge upp och känna att allt är hopplöst.
Om man som du mår så dåligt att man inte vill leva för egen skull utan för sin familj och vänner, då tror jag att du behöver ett bra och hållbart stöd. Det kommer bli mycket lättare och enklare för dig. Du kommer få hjälp. Dina vänner och anhöriga blir lättade för de vet att du gör något som på sikt gör att du kommer må bra igen.
Så hoppas du kan tänka dig ta emot hjälp från BUP.
Lycka till!