Orkar inte leva med min kropp mer
Hej.
jag är en transkille som vill byta kön, men jag vet bara inte hur jag ska göra för att min familj skulle inte acceptera det. Jag har kommit ut för dem när jag var runt 15 och min mamma tog de bra, hon har alltid vetat att jag är grabbig men hon vill väl inte att jag byter kön. men min syster tog illa upp och säger att jag kommer få jätte mycke hat om jag genomgår en könskorrigering. De är det jag är mest rädd för, att jag ska bli illa behandlad av andra. Jag mår fruktansvärt dåligt av detta och vill bara försvinna. Detta har lett till att jag har utvecklat ätstörningar för att jag inte vill ta hand om en kropp jag inte vill ha och jag kommer aldrig att bli frisk från det om jag inte genomgår en könskorrigering. Jag tänker på att ta livet av mig varje dag och jag super mig full minst 5 dagar i veckan för att slippa tänka på allt. Jag får panik när andra uppfattar mig som tjej och jag hatar verkligen när killar stöter på mig för jag är ingen tjej. Jag klär mig i herrkläder och använder inget smink för det känns rätt. Jag har alltid håret uppsatt i en mössa för att jag vill se ut mer som kille. Jag vill att folk ska se mig som den jag är inuti och inte på utsidan. Jag funderar starkt på att ta tag i detta nu för jag orkar inte leva med min jävla kropp mer, jag hatar den och jag vill inte se skiten nå mer! Jag ser ingen framtid, känner på mig att jag kommer vara död inom ett år.
Vänner har jag inga.
kalla mig Kim, INTE Linda
Vill byta kön

BUP svarar:
Hej Kim!
Tack för ditt gripande brev. Det är klart att du ska följa din övertygelse och ta tag i det nu - inte ta ditt liv utan börja processen att byta att kön. Eftersom du är 18 år är du myndig och gör helt och hållet som du själv vill. Du kan läsa och få all information du behöver på hemsidan Transformering. Läs om hela processen där och skaffa sedan remiss för könsutredning.
Du skriver att du inte vet hur du ska göra för att din familj ska acceptera. Jag förstår din oro. Jag tror allt  är möjligt så länge ni kan prata med varandra och du får chans att berätta hur det är för dig och varför det är så viktigt. Du är rädd för att bli illa behandlad av andra och hur jobbigt det blir för dig när du blir uppvaktad av killar. Du tänker ofta på ta livet av dig, hatar din kropp och dricker dig full för att slippa tänka på allt. Det är svårt att ge snabba konkreta råd utom att jag verkligen tycker att du ska skaffa någon som du kan prata med om alla dessa frågor. Även mer konkret hur du ska göra i vardagen för att inte fara så illa.
Eftersom du är 18 år kan du söka hjälp själv. I första hand, tycker jag, att du ska ta kontakt med en ungdomsmottagning.  Annars kan du ta kontakt med en vanlig vårdcentral och höra med dem hur de kan hjälpa dig. Både på ungdomsmottagningen och vårdcentralen kan de hjälpa dig med den remiss du behöver för att påbörja en könsutredning.
RFSL har lokalavdelningar som ibland/ofta har samtalsgrupper för personer som funderar på byta kön. Du kan ringa ditt lokalkontor och höra om de har något som passar dig. Jag skulle tro att det kan vara befriandes att träffa eller ha kontakt med  andra som känner som du. Det finns allt fler.
Önskar dig all lycka till!