Vill bara försvinna
Jag vet inte vad ja ska göra längre, mitt liv e så jävla dåligt av att min pappa har sparkat mig, skolan och av skolan så är det att dom fattar inte när jag behöver hjälp, mår dåligt varje sekund jag är där, skolkar för jag bara inte vill leva längre. Och ja e deprimerad och min mamma vet de, gjort självmordsförsök men min bror som e 17 vet oxå så han har alltid stoppat mig men jag inte vill, har självskadebeteende och har cuttar mig på hela kroppen, försökt bryta nacken( åkte till sjukhuset me ambulans) men de va på en trampolinpark och då förstörde dom mitt liv genom att hjälpa mig, men ja vill inte ha hjälp längre, jag vill bara försvinna men kan inte för varje gång jag har försökt så har npn stoppat mig, jag orkar inte längre och vill bara dö :(
inget är av att jag inte är nöjd med mig själv, det är bara att jag inte orkar längre
S

BUP svarar:
Hej!
Tack för att du skrivit till oss! Det är väldigt starkt och modigt av dig att höra av dig.
Jag blir riktigt, riktigt orolig över dig när jag läser ditt brev! Ingen ska behöva ha det som du! Du har ju knappt börjat ditt liv och vill redan avsluta det! Jag blir glad av att du fått hjälp att stoppa dina självmordsförsök, men också bekymrad över att din bror fått ta ett så stort ansvar för dig.
Det är jättebra att du skrivit till oss! Det kanske betyder att du ändå har lite hopp om att få hjälp. Du skriver att inget handlar om att du inte är nöjd med dig själv och det förstår jag som att det är sånt utanför dig själv som är orsaken till att du mår som du gör. Det handlar om flera olika jobbiga saker, att din pappa har sparkat dig, att du har det förskräckligt dåligt i skolan och att dom inte fattar att du behöver hjälp och att du  skolkar jättemycket.
Aga är förbjudet i Sverige och det betyder att din pappa inte har rätt att sparka dig eller skada dig på något annat sätt. Det är alltså olagligt. Om någon i skolan får veta att en elev utsätts för aga måste de berätta det för socialtjänsten.
Skolan har ansvar att hjälpa elever till en bra skolgång och de kan inte strunta i att du skolkar eller blir utsatt för exempelvis mobbning.
Föräldrar har ansvar att se till att elever går till skolan, eftersom det är skolplikt i Sverige.
Jag vet inte vilken hjälp du har fått hittills av exempelvis socialtjänsten eller skolkurator, men jag får en känsla av att  det inte är mycket. Din mamma känner till att du är deprimerad och förmodligen också att du gjort självmordsförsök. Du skriver inget om vad hon gjort för att stötta och hjälpa dig, men jag får också här en känsla av att det är otillräckligt.
Jag tycker att det är otroligt viktigt att du får hjälp att må bättre. Jag vet att det är jättejobbigt att berätta för andra om man har det jobbigt hemma, men det är livsnödvändigt att göra det! Finns det någon vettig vuxen som du har förtroende för? Din bror kanske kan prata med en vuxen och på så sätt se till att du får hjälp. Om du har haft kontakt med BUP i samband med självmordsförsök kan du vända dig dit igen. Utifall att du inte haft kontakt med BUP tidigare kan du själv ringa till dem.
Jag skickar med vad andra frågat,  information om självmordstankar och hjälp i skolan och andra ställen. Här kan du läsa på om socialtjänsten Koll på soc. Till Självmordslinjen kan man ringa, mejla eller chatta anonymt med volontärer dygnet runt.
Sök hjälp! Det finns hjälp att få. Även om det ser dystert ut just nu kommer ditt liv kommer att bli bättre.
Ta hand om dig och var snäll mot dig själv!