Känns som att jag bara ställer till besvär
Hej, jag vet inte om det ör så att jag hamnat i nån depression det könns bara som att jag ställer till med besvär nör jag söker hjälp hos vönner och att prata med mina föräldrar är tyvörr inget alternativ, jag känner mig bara värdelös ich jag sover extremt mycket, har ofta ont o nacken och i midjan och drabbas av huvudvärk, jag vill inte söka någon hjälp elelr spykolog då jag vill kunna göra allt jag hör nu och inte bli hindrad jag mår inte bra det vet jag och jag gråter väldigt ofta jag har funderat att ta kontakt med bris min ha raldrig tid. Vad ska jag göra?
anonym

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Du skriver att du inte vill ta kontakt med någon för att söka hjälp för att du tänker att du inte vill fortsätta att göra allt du gör idag. Jag vet inte vad det är du menar då. Vad det kan vara för saker du tänker att du skulle bli hindrad i att göra.
Samtidigt beskriver du hur ledsen du känner dig. Jag tycker att det låter som något viktigt att du tar kontakt med någon som du kan prata med och beskriva för vad det är som händer med dig i ditt liv. Kanske finns det någon vuxen på din skola som du skulle kunna känna lite förtroende för och som du skulle kunna vända dig till för för att få hjälp att komma vidare?
Du kan ju också börja med att gå in på BRIS hemsida. De har ju både så att man kan ringa, chatta och gå in på deras forum. Du kan också testa att kontakta Ungdomsmottagningen där du bor. Där jobbar det människor som är mycket vana vid att möta unga som har det ungefär som du. Det brukar inte vara så att de försöker hindra någon från att göra saker om det inte är sådant som på ett tydligt sätt är skadligt eller farligt.
Försök att ta dig själv och dina bekymmer på allvar och försök att tänka att du nu tagit första steget mot att få hjälp att må bättre när du skrev till oss. Nu skall du försöka ta nästa steg!
Lycka till!