Varför svarar ni inte på alla frågor?
Varför svarar nininte på alla frågor? jag behlver hjälp just nu och det skulle avra en enorm lättnad om ni svarade på min fråga som jag skickade i måndags, väljer ni ut de frågor som är lättast att svar på eller blir det bara slumpen?
En orolig människa

BUP svarar:
Hej!
Du undrar varför vi inte svarar på alla frågor. Jag tror att det finns också andra som grubblar på varför just min fråga inte besvaras. Din gissning är att vi väljer de frågor som är "lätta" att svar på eller att det är kanske bara slumpen som avgör.
Men nej, så är det inte. Två gånger i veckan läser vi noggrant genom alla mejl. Sedan måste vi välja en del som får ett personligt svar och en annan del som inte får ett personligt svar men även de får ett svar med hänvisningar till lösning av de problem som mejlskrivaren tar upp. Det betyder att vi kopplar länkar med information och förklaringar om det konkreta problemet och vad man kan göra, vem man kan vända sig till.
Vi är tvungna att göra detta urval för att vi får fler mejl än vad vi har möjlighet att besvara med ett personligt utformat mejl. Men vi eftersträvar att alla ska få åtminstone vägledning till att hitta hjälp. Om du läser det svar som du har fått ser du säkert både sådan länkar och även en förklaring till varför inte inte kan skicka personliga svar till alla.
Du skulle vilja få ett personligt svar på din fråga som du tidigare skickat in. Men som du kanske vet är ni anonyma här. Vi vet inte vem du är och vad din fråga var. Jag föreslå att du tittar närmare på de länkar du fick och ser om det finns tips och råd där som du behöver. Du är alltid välkommen att höra av dig igen, om du inte tycker att vi gett dig tillräckligt hjälpsamma råd.