Ser inte någon mening med att leva
Hej BUP. Jag är en trettonårig tjej och jag skriver för att jag vet inte vad jag ska göra. Jag ser inte någon mening med att leva och det känns inte som att jag har något att kämpa för. Allt blir jobbigt och jag ser ingen lycka i något. Orkar snart inte mer. Det känns som att min enda utväg är genom att skada mig själv men jag står inte ut mer. Snälla, vad ska jag göra.
anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Jag tycker det är bra att du har skrivit till oss.
Ditt liv är jättejobbigt just nu och du ser som din enda utväg att skada dig själv.
Gör inte det, för då blir livet ännu värre!
Att du skriver hit tror jag handlar om att du vill  hitta lösningar på hur du åter kan känna lycka och hur livet kan få en mening.
Jag vet inte varför allt är motigt för dig. Hur har du det i skolan, med kompisar, med familjen, har det hänt något otrevligt eller är det något du går och oroar dig över?
Hur som helst ska du inte behöva ha det som du har det just nu! Det är inte bra att hålla såna tankar som du har inom sig själv.
Kan du prata med dina föräldrar, din lärare, skolsyster eller skolkurator? Eller har du någon annan vuxen i din närhet och som du känner att du kan prata med?
Ett annat förslag är att du vänder dig till ungdomsmottagningen.
Om du kontaktar BRIS kan du vara anonym och få hjälp via telefon eller chat.