Vill bara dö
hej jag är en 12 årig tjej som mår pysiskt dåligt tex självskadebeteende..självmordstankar och deprisson plus ätstörning...vet int vad jag ska göra mår dåligt varje dag och vill dö...har försökt ta mitt liv 15 gnr detta år...tkr jag e tjock ful o äcklig även fast jag får höra varje dag att jag ser ut som en pinne...väger kring XX-XX kg och är 1,61 i längd...kan jag må bra igen? elr kmr den pysiska ohälsan ta kol på mig
anonym

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga till oss!
Det är bra att du skriver till oss och det är bra att du vill må bra och inte ha det så jobbigt som du verkar ha det. Det låter som om du har det jättekämpigt och jag undrar om du inte har fått någon hjälp med hur dåligt du mår?
Om du inte fått någon hjälp så låter det viktigt att du prata med dina föräldrar om detta eller någon vuxen på din skola som du känner att du kan ha lite förtroende för. Om och när du pratat med dina föräldrar så ska ni ta kontakt med BUP. Det är där du kan få hjälp med hur du känner dig.
Du skriver att du försökt ta ditt liv femton gånger. Jag undrar om du  aldrig har varit i kontakt med någon efter att du försökt ta ditt liv? Har dina föräldrar hjälpt dig att komma till BUP? Du undrar om din psykiska ohälsa kommer ta kål på dig.
Det kommer den inte göra, men du måste få hjälp för din problem som du beskriver. Finns det någon vuxen på din skola som vet hur dåligt du mår och som kanske skulle kunna prata med. Det kanske finns någon mentor, skolsköterska eller kurator som du kan känna förtroende för och du kan prata med så att de kan hjälp dig.
Som du kanske märker av mitt svar tycker jag att det är viktigt att du inte går runt ensam med dina tankar och känslor och att det är viktigt att du får hjälp med hur du känner dig. Försök nu att ta hjälp av någon eller några vuxna i din närhet. Du måste inte må så där dåligt hela livet. Det finns hjälp att få!
Lycka till!