Han har frågat om jag kan skicka bilder på mig
Hej. Jag tror jag behöver hjälp! Jag har skärt mig i några månader och är väldeligt deprimerad. Har nästan inte sovit något på veckor bara ca 1/3 h per dygn. Jag mår väldigt dåligt över hur jag ser ut då jag har lite extra vilt på min kropp och så. Det handlar inte om vänner eller så jag har flera vänner och jag mår bättre när jag är med de. Men jag mår bara väldigt dåligt och jag vill verkligen inte det.
Jag tror att en del kan. Bero på att jag har en kille på min snap som ständigt vill träffas och frågar väldigt opassande frågor som ex. Pm jag är
oskul, har pojkvän eller om jag vill ses. Jag har då sagt till honom att jag är född 2006 ( alltså 12 år ) men har struntar i det. Jag vet nästan inget om honom men jag vet att han heter jesåer och är född 1998 inget annat. Han har ockaå skickat bilder till mig på sin privata del vilket jag verkligen inte vill se och har verkar alltid vilja ses vilket gör mig väldigt rädd. Han har ockaå frågat om jag kan skicka bilder på mig själv ( alltså nakenbilder och liknade ) jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Han har också flera gånger ringt mig när jag har lektion (från Snapchat då ) och jag har INTE avarat med fortfarande liksom känslan att han alltid vill ses är bara så läskig. Jg hat blockerat honom och anmälts han skapar alltid nya konton! VAD SKA JAG GÄRA! jag Bill inte skära mig men jag gör det ändå. Jag vill inte vara deprimerad och hela tiden trött och vill alltid vara rädd... hjälp mig
Hanna

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad bra att du skriver och frågar hur du ska göra. Han låter direkt förföljande och att skicka bilder på könsorgan är en form sexuellt övergrepp, liknande blottning. Han verkar inte alls respektera dina gränser.
Så jag förstår att du blir orolig och undrar hur du ska göra. Det är bra att du är försiktig, eftersom du egentligen inte har någon aning om vem han är. Jag antar du känner till att det finns vuxna som utger sig att vara barn/tonåringar för att få nakenbilder, som de sedan kan använda för utpressning.
Jag tror du behöver vuxenhjälp för att hantera detta. Kanske kan du ska prata med din skolkurator och då också berätta hur dåligt du mår av detta - att du skär dig, sover dåligt och känner dig deprimerad. Så att du kan få hjälp för det.
Skolan kan också polisanmäla och hjälpa dig på andra sätt.
Jag tycker också att du ska berätta för dina föräldrar om det känns möjligt. Det är ju inte ditt fel att denna kille/man trakasserar dig - tvärtom har du gjord vad du kan för att bli kvitt honom.
Då kan ni ta kontakt med BUP för att få hjälp.
Du kan finna en del tips på UMO dit du också kan vända dig för att få hjälp.
Det finns en del att läsa om övergrepp på nätet på SafeSelfie
Jag tycker också att du skulle kunna ta kontakt med Bris anonymt och höra hur du kan få hjälp eller också chatta på Tjejzonen
Så var inte ensam med detta, utan berätta så du kan få hjälp!
Lycka till!