Många problem på grund av bråken hemma
Vad ska man göra om man har självskadebeteende o ätproblem och problem med sitt psyke och humör och om man inte vill bo med sin familj längre pågrund av bråk o allt detta har lett till rökning o alkohol vad ska jag ta mig till
Hej

BUP svarar:
Hej!
Det är många allvarliga sakar du skriver om i ditt korta mejl. Men det är jättebra att du frågar oss.
Det ser ut så att det finns många problem i din familj. Är det så att dina föräldrar inte kan ge dig ett trygg hem och inte kan se dina psykiska problem måste du omgående få hjälp av andra vuxna.få
Mitt förslag är att du så snart som möjligt vänder dig till skolkurator eller skolsköterskan eller till en lärare som du har förtroende för och berättar hur du har det hemma. Du behöver inte skämmas om du berättar om bråken hemma, tyvärr, förekommer det i en del andra familjer också. Du ska också vara öppen med och inte skämmas för att dina problem hemma har lett till att du skadar dig själv, att du har fått problem med maten och att du försöker hitta tröst i alkohol och rökning. Jag ser att du vet att det inte löser något utan bara leder till ännu flera problem.
Du ska inte lämnas ensam med alla dessa svårigheter! Följ mina råd och gärna så snart du bara kan.
Tills du får den konkreta hjälpen du behöver kan du också få stöd på nätet om du går in på Barnens rätt i samhället där du kan chatta med en kurator. Stöd och råd kan du också få på föreningentilia.se.