Är rädd att jag ska ta livet av mig
Jag är jätte rädd att ahg snart ska ta livet av mig. Vad ska jag göra. Jag vet inte hur jag skulle kunna berätta det för någon.
bskssn hsjskw

BUP svarar:
Hej!
Du är inte ensam om att skriva till oss när man hamnat i känslor och tankar kring att ta självmord.
Att man har kommit in en sådan svår situation kan bero på flera olika saker.
Det viktigaste just nu är att du inte lyssnar på de här tankarna som säger att du inte ska leva- för det ska du!
Med lite hjälp kan du komma ur det här svåra. Man tycker sällan själv att det finns några lösningar kvar. Att man redan har försökt göra allt för att lösa problemen.
Att man känner så, är en stark signal på att det är nödvändigt att ta hjälp.
Jag skulle vilja att du tar mod till dig och tar hjälp nu direkt. Du behöver inte vara rädd för att berätta. Andra kommer vilja hjälpa dig.
Du kan gå till din skolkurator och visa det du skrev till oss. Skolkuratorn kommer då hjälpa dig vidare.
Du kan ringa till Mind-självmordslinjen. Där finns det någon dygnet runt som svarar och som ger dig råd vad du kan göra eller vart du kan vända dig.
Om du hamnar i självmordsplaner så ring 112. Då får du hjälp direkt.
Det finns alltid hjälp att få!